مراسم معارفه ی دکتر محمد رضا زمانی

2014-01-15
209 بازدید

دکترمحمدرضا زمانی به عنوان رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری منصوب شد. پیش از این دکتر عباس صاحبقدم لطفی ریاست پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و زیست فناوری را برعهده داشت.معاون پژوهش و فناوري وزيرعلوم در مراسم توديع و معارفه روساي سابق و جديد پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيك و زيست فناوري گفت : مراكز پژوهشي […]

th

دکترمحمدرضا زمانی به عنوان رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری منصوب شد. پیش از این دکتر عباس صاحبقدم لطفی ریاست پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و زیست فناوری را برعهده داشت.معاون پژوهش و فناوري وزيرعلوم در مراسم توديع و معارفه روساي سابق و جديد پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيك و زيست فناوري گفت : مراكز پژوهشي كشور ظرفيت ها و تجربه بالايي دارند ولي نيازمند يك تحول اساسي هستند كه اين تحول همان تغيير نگاه به مقوله پژوهش و فناوري است.
بايد به پژوهش به عنوان مقوله اي ثروت آفرين و درآمد زا نگاه كنيم كه بخش قابل توجهي از اقتصاد را به خود اختصاص داده است و در زندگي روزمره مردم و آسايش آنها نقش تعيين كننده دارد.
وي تاكيد كرد : بايد اين مرحله گذار اتفاق بيفتد و نگاه ما به مقوله آموزش و پژوهش تغيير يابد و ايجاد چرخه پژوهش تا محصول تجاري و ايجاد درآمد از طريق مالكيت فكري و برند سازي هدف اصلي پژوهشگران باشد.
دكتر احمدي با اعلام اينكه ايجاد شور و نشاط و اميد در مراكز آموزشي و پژوهشي از اولويت هاي وزارت علوم در دوران جديد است گفت : در فضاي پر اميد و نشاط است كه مشاركت جمعي به بار مي نشيند و خلاقيت ها نشان داده مي شود.
در ادامه مراسم دكتر عباس لطفي رئيس سابق پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيك و زيست فناوري گفت : در اثر تلاش جمعي همه كاركنان و اعضاي هيات علمي ، پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيك و زيست فناوري در رديف برترين مراكزپژوهشي منطقه قرار گرفته است .
در ادامه مراسم دكتر محمدرضا زماني رئيس جدید پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيك و زيست فناوري ، زيست فناوري را از جمله فناوريهاي راهبردي دنيا دانست كه قابليت اشتغال زايي و ايجاد درآمد بالايي دارد.
وي با اشاره به اينكه سهم زيست فناوري در اقتصاد دنيا از 200ميليارد دلار در سال 2003به 300ميليارد دلار در سال 2013افزايش يافته است گفت : سهم ايران از اقتصاد زيست فناوري دنيا 25صدم درصد است كه براساس نقشه جامع علمي كشور حداقل بايد 20 برابر افزايش يابد.
رئيس پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيك و زيست فناوري استفاده از تمام ظرفيت اين پژوهشگاه ، قانونگرايي ، شفافيت ، اتكا به خرد جمعي ، احترام به كرامت انساني و توجه به شايسته سالاري را از اولويت هاي مديريتي خود براي پيشبرد اهداف پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيك و زيست فناوري نام برد.
گفتني است : در ادامه اين مراسم پيام قدرداني وزير علوم، تحقيقات و فناوري از خدمات دكتر عباس لطفي در دوران تصدي مديريت پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيك و زيست فناوري قرائت و حكم انتصاب دكتر زماني توسط معاون پژوهش و فناوري به وي اهدا شد.
دکتر زمانی پیش ازاین در سوابق فعالیتهای خود ریاست دانشگاه رازی کرمانشاه، عضویت در انجمن بیوتکنولوژی ایران،عضو مدعو شاخه زیست شناسی فرهنگستان علوم و ریاست کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه بوعلی سینای همدان را داراست.