گزارش ستاد برگزاری نماز جمعه و مراسم وزوان

2013-12-21
128 بازدید

مجری : مهدی صحرایی تصاویر : جهانگیر حدادیان – نماز پرشکوه جمعه ی این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر خلیلی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان پس از ذکر و ثنای الهی و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوی ، انقلاب اسلامی را از جنس […]

CIMG3818

مجری : مهدی صحرایی

تصاویر : جهانگیر حدادیان

– نماز پرشکوه جمعه ی این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر خلیلی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان پس از ذکر و ثنای الهی و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوی ، انقلاب اسلامی را از جنس حادثه ی عاشورا خواند و وقوع انقلاب را ادامه ی جریان ظلم ستیزی در اسلام با محوریت عاشورا خواند.

CIMG3836

اهم مطالب خطبه ی اول به شرح زیر است : زیارت اربعین امام حسین بسیار با معنا و پر محتواست . یکی از نشانه های مومن خواندن زیارت عاشوراست . ” و بذل مهجه فیک ” حسین علیه السلام در راه تو جان و خونش را داد تا بندگانت را از سر در گمی و جهالت خارج سازد .

CIMG3825

جمله ی دیگری از این زیارت : و عده ای فزیب زندگی مادی را خوردند و از خود بیخود شدند و در مقابل امام حسین ایستادند . ماجرای عاشورا با ریختن خون امام حسین و یارانش جهالت و سردرگمی را از بندگان خدا دور ساخت . قیام امام خمینی هم مانند امام حسین  بر ضد جهالت و و گمراهی در مقابل توده ی عظیم دشمنان بود . بنابر این حادثه ی کربلا امروز هم استمرار دارد و تمام دنیای استکبار در برابر جمهوری اسلامی صف کشیده اند و مبارزه می کنند و ایستادن در مقابل این همه کفر روح حسینی می خواهد ( تکبیر نمازگزاران )

CIMG3833

امام صادق فرموده اند هرکس یک بیت در مورد حادثه ی کربلا و عاشورا بسراید و مردم بگریند ثواب بهشت دارد برای اینست که حادثه ی عاشورا و ظلم ستیزی جریان داشته باشد و تمام کفر همچون بنی امیه رسوا شوند . درس اربعین این بود که یاد و خاطره ی شهادت را در مقابل توفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت .

CIMG3835

خطبه ی دوم نماز جمعه ی باشکوه شهر وزوان با توصیه ی خطیب جمعه به تقوای الهی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز گردید . اهم مطالب خطبه ی دوم به شرح زیر است :

تسلیت مجدد اربعین حسینی ، اربعین شکوه بیعت مجدد با حسینیان است واژه ی اربعین در متون دینی و حدیثی و تاریخی کاربرد زیادی دارد . بسیاری از امور ما در دین با عدد اربعین تبیین می شود . کمال عقل انسان در ۴۰ سالگی است . اکثر انبیاء در چهل سالگی مبعوث شدند . مناسبتهای پیش رو :

– شب یلدا یک آیین ملی است و در آموزه های دینی چیزی مطرح نشده است . سنت قدیم است که در قدیم بهتر برگزار می شد و اکنون کمرنگ شده است . به بهانه ی شب یلدا جوانان سری به پدر و مادر خود بزنند .

CIMG3845

– چهارشنبه ۴ دی – میلاد حضرت مسیح پیامبری که طرفدار مظلومان بود و با شعار عدل و رحمت مبعوث شد . ضمن تبریک این میلاد به دینمداران جهان ، مردم دنیا مبتلا به قدرتهایی هستند که مدعی آیین مسیح اند و همین قدرتهای بزرگ در مقابل تعلیم های خدا ایستاده اند روحانیت مسیح باید قدرتهای بزرگ را ارشاد کند و از جنایت بر حذر دارد .

– بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با شورای عالی انقلاب فرهنگی : در برابر تهاجم فرهنگی دشمن ۳ نکته ی مهم وجود دارد باید فعال ، مبتکر و زبان شناس باشیم . با این وجود تمام تهدیدات دشمن به فرصت تبدیل می شود .

CIMG3859

– پاسداشت حماسه ی ۹ دی و گرامیداشت آن . مردم با حضور مقتدر و آگاهانه ی خود بیعت دوباره با آرمانهای امام و رهبری داشتند و حماسه ای جاویدان خلق کردند . ۹ دی نمایش بصیرت و هوشیاری ملت غیرتمند ایران بود و رهبر معظم انقلاب در این خصوص فرمودند : اگر صدها بار سجده ی شکر بجا آورده شود باز هم کم است . ۹ دی محاسبات دشمنان نظام در مورد داخل کشور را بهم ریخت .

– عهد شکنی امریکایی ها با وضع تحریمهای جدید . جهان متوجه رهنمودهای رهبری معظم شدند . امریکا قابل اعتماد نیست . با این حرکت غرب صداقت ما برای جهانیان روشن شد . آنها دنبال مذاکره نیستند آنها دنبال این هستند که نامی از اسلام و ایران باقی نماند .

– هفته ی ثبت احوال که رسالت مهمی را بر عهده دارد و پیش نیاز همه ی برنامه ریزی های کشور است از اول تا هفتم دیماه را گرامی می داریم .

CIMG3843

در بین دونماز با  روضه خوانی و نوحه خوانی حجت الاسلام والمسلمین دهقان  امام جماعت مسجد جامع شهر وزوان بمناسبت ایام غمبار فرا رسیدن اربعین حسینی  ، نماز گزاران جمعه به سوگواری پرداختند .

CIMG3853

آقای مهدی صحرایی ، مجری نماز امروز

CIMG3871

پس از اقامه ی نماز جمعه کلیه ی نمازگزاران و اهالی شهر وزوان در ضیافت حسینی صرف ناهار هیئت محترم حضرت ابوالفضل این شهر شرکت کردند .

CIMG3874

سنت شایسته ی سفره داری و پذیرایی از نمازگزاران جمعه در ایام دهه ی اول محرم نیز توسط دیگر هیئات شهر وزوان  با شکوه خاصی برگزار می گردید .

CIMG3876

         حضور امام جمعه ی محترم بخش میمه ، حجت الاسلام مظاهری روحانی ازان و آقای حدادیان رئیس ستاد نماز جمعه ی وزوان در مراسم سفره داری هیئت محترم ابوالفضل العباس شهر وزوان