روز نوشته 1/8/87

2008-10-23
254 بازدید

روز نوشته  1/8/87 خوبي را خوبي كردن ، خر خاري است . بدي را بدي كردن سگ ساري است. بدي را خوبي كردن رسم خواجه عبدا … انصاري است . اين را همينطوري نوشتم.  آخرين هماهنگي ها را با مديران براي بازديد امروز انجام دادم و زماني هم كه با آقاي فرماندار تماس گرفتم  مورچه […]

روز نوشته  1/8/87


خوبي را خوبي كردن ، خر خاري است . بدي را بدي كردن سگ ساري است. بدي را خوبي كردن رسم خواجه عبدا … انصاري است . اين را همينطوري نوشتم.


 آخرين هماهنگي ها را با مديران براي بازديد امروز انجام دادم و زماني هم كه با آقاي فرماندار تماس گرفتم  مورچه خورت را پشت سر گذاشته بودند. اتوبوس حامل مديران شهرستاني  راس ساعت 20/8 دقيقه در مقابل  بخشداري  توقف كرد و براي  جلوگيري از اتلاف وقت فقط مديران بخش هم به جمع اضافه شدند و سفر بقول يكي از دوستان ،‹‹ بخش ستاني›› با حركت  به سمت موته آغاز شد. علاوه بر حجه الاسلام  حسيني  نماينده ي  مردم در مجلس  شوراي اسلامي و جوادي فرماندار  ، سرهنگ خدادوست ، فرمانده انتظامي شهرستان ، مهندس كريميان  ، مدير جهاد كشاورزي، مهندس زمان وزيري ، ريس اداره گاز رساني ، حجه الاسلام اسلامي ، رييس سازمان تبليغات اسلامي ، دكتر كمالي ، رييس شبكه بهداشت و درمان ، مهندس كاظمي ، رييس اداره منابع طبيعي شهرستان ، نوري ، رييس دفتر نماينده ي مجلس ، تمنايي ، رييس اداره ي فرهنگ و ارشاد اسلامي ، نريماني مسئول دفتر صدا و سيماي شهرستان ، زورمند ، رييس اداره مخابرات ميمه ، مهندس علي اكبري ، رييس اداره راه و ترابري ميمه ، چوه ، رييس اداره برق ميمه ، سروان بهبودي ، فرماندهي انتظامي بخش ميمه ، علي شاه نظري رييس كميته امداد امام خميني (ره) واحد ميمه و مهندس يوسف زاده معاون اداره ي توزيع برق شهرستان نيز حضور داشتند .



در روستاي موته يك كار ابتكاري كرده بودند . پس از تلاوت قرآن و خير مقدم دهيار ، يكي از اعضاي شوراي روستا مشكلات را بيان مي كرد و همزمان از طريق ويدئو پروژكتور تصاوير مشكلات نيز به نمايش گذاشته مي شد . اين كار مشكل را براي مسئولين ملموس تر و عيني تر كرده بود . جلسه در مسجد روستا برگزار شد . خانه ي عالم روستاي موته هم در پايان مراسم ،كلنگ زني گرديد . زمين اين خانه توسط شورا و اعتبار اوليه براي شروع كار به ميزان پنجاه ميليون ريال توسط بنياد مسكن انقلاب اسلامي تأمين شده است . پس از بيان مشكلات ، بخشدار كه اداره ي جلسه را بر عهده داشت  از مديران خواست با حضور در جايگاه ، اقدامات خود را درخصوص مشكل عنوان شده در جلسه اعلام نمايند . روش مستحسني بود كه در اين سفر به كار گرفته شده بود . در خاتمه هم نماينده ي مردم و فرماندار به جمع بندي جلسه پرداختند . بخشدار كه مجري جلسه هم بود در خاتمه از فرماندهي نيروي انتظامي شهرستان و اداره ي راه و ترابري خواست كه حوزه ي تقسيمات كشوري شهرستان و بخش در عملكرد پليس راه و راه و ترابري گلپايگان ملاك فعاليت باشد و از اقداماتي كه حساسيت برانگيز است خودداري شود . لازم به ذكر است در حال حاضر پليس راهور گلپايگان در روستاي موته مستقر  مي شود و راه و ترابري اين شهرستان نيز نگهداري جاده ي از آخرين خانه موته به سمت گلپايگان را عهده دار است . اين مسئله در مراكز تصميم گيري غير رسمي بخش ميمه بارها مورد اعتراض واقع شده و در جلسات شوراي تأمين شهرستان نيز مطرح شده است .



شهر لاي بيد در دفتر شهردار پذيراي مديران شهرستاني بود . ابتدا آقاي هادي كه معرف حضور اهالي ميمه است به بيان مشكلات پرداخت از او خواسته شد كه از تفسير و تحليل عناوين به لحاظ ضيق وقت خودداري كند . در غياب رييس شوراي شهر ، يكي از اعضاي شورا جلسه را هم اداره مي كرد . شهردار هم مشكلات را بيان كرد و مديران شهرستاني به نوبت پاسخگوي مطالب مطروحه بودند . جمع بندي مطالب را هم نماينده و فرماندار انجام دادند .



نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجه الاسلام حسيني و در مسجد جامع لوشاب اقامه شد و سپس دهيار به بيان اهم مطالب و مشكلات روستا پرداخت . طبق معمول هم مديران پاسخگو شدند و در خاتمه فرماندار به جمع بندي مطالب پرداخت .



مردم روستاي حسن رباط در مسجد جامع اجتماع كرده بودند با پياده شدن مديران از اتوبوس استقبال كنندگان كه بيشتر آنها را خانم ها تشكيل مي دادند با دسته هاي گل و دود كردن اسپند به مديران خوش آمد گفتند . صادقيان كه رييس شوراي روستا و رييس شوراي بخش هم هست ، به بيان مشكلات پرداخت . بخشدار هم از مديران خواست با ترتيبي كه مشكلات عنوان شده است پاسخگوي مردم باشند . جمعيت قابل توجهي در مسجد اجتماع كرده بودند و روحانيون روستا هم حضور فعالي داشتند . حاج سيد حسن خطيب كه سال هاست به ترويج معارف ديني و نشر احكام اسلامي در قراء اربعه مشغول است  و حجه الاسلام عمارلو كه جوان پر تلاش و با نشاطي است . از كارخانه ي دستمال كاغذي حسن رباط هم كه در شهرك صنعتي واقع شده و مشكل سرمايه در گردش دارد بازديد كرديم .



حوالي ساعت 16 به مسجد روستاي خسرو آباد رسيديم  و به روال مراسم قبلي برنامه اجرا شد . ملكيان رييس شوراي خسروآباد ، براي شمارش مشكلات نياز به نوشتن و روخواني ندارد او سال هاست كه مشكلات را بيان كرده است البته انصافاً خيلي از مشكلات هم مرتفع شده است و شايد به اين دليل نياز به نوشتن و روخواني ندارد . همه اين بازديدها مصوبه داشت و آقاي احمدجو مسئول نوشتن صورتجلسات و مصوبات بود . مصوبات پس از نهايي شدن در فرمانداري به دستگاه ها ابلاغ مي گردد . دهياران و بخشداري هم موظف به پيگيري تا حصول نتيجه هستند .



 خير مسجد ساز ونداده كه تحول در مساجد بين راهي بخش ميمه و خدمات رساني محسوب مي گردد و توسط حاج آقا خالقيان ‹‹ ونداده اي الاصل تهراني المقيم ›› احداث مي شود آخرين مركزي بود كه مورد بازديد قرار گرفت . محل حضور مديران شهرستاني با ماكت زيباي مسجد و پارچه هاي خير مقدم و تشكر از باني خير آذين بندي شده بود . رييس شوراي روستا درخصوص مشخصات بناي مسجد توضيحاتي ارائه كرد و نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي هم با ذكر آيه اي از قرآن مجيد به تمجيد از اقدام حاج آقا خالقيان پرداخت . سپس از محل احداث پروژه كه قالب گذاري  و آرموتور بندي هايش آماده شده بود بازديد شد و در حاليكه پانزده دقيقه از از آغاز بازي پيروزي و برق شيراز گذشته بود سفر يك روزه ي مديران به بخش ميمه خاتمه يافت . روستاهاي ونداده ، اذان ، زيادآباد و شهرهاي ميمه و وزوان در دومين مرحله ي سفر مورد بازديد قرار خواهند گرفت . براي مرآوند و چغاده و رباط سعيد آباد و قاسم آباد هم كه حساب  جداگانه اي باز شده است .