محمدرضا عسگری – هوای پاک میمه

2013-06-23
656 بازدید

با سلام و عرض تبریک به مناسبت میلاد فرخنده امام عصر مهدی موعود به همه منتظران آن حضرت. و تشکر از صبح میمه . مقاله ای‌ را از ایلنا در رابطه با آلودگی هوا در اصفهان خواندم که فکر کردم دوستان ما هم در جریان قرار بگیرند و قدر هوای پاک میمه خودمان را بیش […]

3

با سلام و عرض تبریک به مناسبت میلاد فرخنده امام عصر مهدی موعود به همه منتظران آن حضرت.

و تشکر از صبح میمه .

مقاله ای‌ را از ایلنا در رابطه با آلودگی هوا در اصفهان خواندم که فکر کردم دوستان ما هم در جریان قرار بگیرند و قدر هوای پاک میمه خودمان را بیش از پیش بدانند خالی‌ از لطف نباشد.با آرزوی سلامتی‌ برای همهٔ شما عزیزان

محمد رضا عسکری

ایلنا: نیروگاه‌های اصفهان همچنان از سوخت مازوت به جای گاز استفاده می‌کنند. این درحالی است که گازها و فلزات موجود در این سوخت باعث بروز بیماری‌های قلب عروقی، تنفسی و بیماری‌های صعب العلاج می‌شود. بنابراین عوارض نیروگاه‌ها همانند مرگ خاموش عمل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان، صبح امروز(شنبه ۱ تیرماه) در جلسه علنی شورای شهر با اعلام این مطلب گفت: مازوتی که در این نیروگاه‌ها استفاده می‌شود دارای حدود ۳ تا ۵ درصد ترکیبات گوگرددار است که گازهای آن بر پایه گوگرد، نیتروژن و کربن بوده تاثیرلت بسیار مخربی خواهد داشت که باتوجه به آمار ارائه شده در مقایسه با گاز طبیعی خسارت ۵ برابری دارد.

مصطفی بهبهانی با اشاره به اینکه در سفرهای قبلی رییس جمهور عنوان شد نیروگاه‌ها به جای استفاده از سوخت مازوت از گاز طبیعی به عنوان سوخت نیروگاه استفاده کنند، افزود: هنوز این امر محقق نشده است بنابراین شورای اسلامی شهر اصفهان از رئیس جمهور آینده این درخواست را دارد که به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند، زیرا عوارض استفاده از سوخت مازوت در این نیروگاه‌ها همانند مرگ خاموش عمل می‌کند.

وی میزان خسارت‌های ناشی از از گوگرد و بیماری‌های قلبی عروقی، تنفسی و برونشیت مصرف مازوت در طول سال را حدود ۲ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: یکی دیگر از عوارض ناشی از مازوت استفاده شده در نیروگاه‌ها باران‌های اسیدی است که این باران‌ها باعث تخریب جنگل‌ها و محیط زیست می‌شود که این امر در شمال اصفهان به وضوح قابل مشاهده می‌باشد.

بهبهانی با اشاره به عوارض جبران‌ناپذیر این گازها عنوان کرد: افزایش این گازها در سال ۱۹۵۵ باعث مرگ ۴ هزار نفر در لندن و در آمریکا باعث مرگ ۶ هزار نفر شده است که این آمار نشان دهنده خطرناک بودن این گازها است، فلزات سنگینی نیز از طریق این گازها متصاعد می‌شود که از آن جمله می‌توان به سرب، کروم و جیوه اشاره کرد که وارد شدن این فلزات آب و خاک باعث ایجاد بیماری های صعب العلاج می‌شود.

وی استقرار این صنایع در محدوده کمتر از شعاع ۵ کیلومتری اصفهان را نیز مزید بر علت دانست و گفت: این نیروگاه‌ها فاقد فیلترهای اولیه نیز است لذا لازم است وضعیت این نیروگاه‌ها به صورت ویژه کنترل شود.