حاجی و درخواست رد صلاحیت هاشمی

2013-05-16
167 بازدید

حسینعلی حاجی دلیگانی از امضا کنندگان نامه درخواست رد صلاحیت هاشمی از شورای نگهبان با بیان این مطلب در گفتگو با فرارو گفت: که این درخواست اجباری برای شورای نگهبان به دنبال نخواهد داشت چرا که این نهاد جایگاه قانونی خاص خود را در اختیار دارد و هیچ فرد و گروهی نمی تواند به آن فشاری وارد […]

حاجی

حسینعلی حاجی دلیگانی از امضا کنندگان نامه درخواست رد صلاحیت هاشمی از شورای نگهبان با بیان این مطلب در گفتگو با فرارو گفت: که این درخواست اجباری برای شورای نگهبان به دنبال نخواهد داشت چرا که این نهاد جایگاه قانونی خاص خود را در اختیار دارد و هیچ فرد و گروهی نمی تواند به آن فشاری وارد کند.

 نماینده شاهین شهر درباره دلایل تهیه چنین نامه هایی در مجلس علیه هاشمی رفسنجانی گفت: امام و ولی جامعه مسلمین، یعنی مقام معظم رهبری، یک معیار و خط کشی درمورد فتنه 88 ارایه کردند و بر اساس آن اعلام کردند که برخی خواص در این فتنه مردود شدند که از جمله آن مردود شدگان علی اکبر هاشمی رفسنجانی بود.

 وی با بیان اینکه به هر حال فتنه 88 آزمونی بود که در آن برخی مردود و برخی قبول شدند گفت: به هر حال آزمون یک بار برگزار شده، وقتی که عده ای در آن آزمون رد شده اند چه دلیلی دارد که بار دیگر آنها مورد محک و آزمون قرار بگیرند و بهتر است در آزمون شورای نگهبان با در نظر گرفتن سوابق گذشته این افراد باز هم رد شوند.

 حاجی دلیگانی درباره اینکه بر چه اساسی هاشمی رفسنجانی را از خواص مردود می داند گفت: به هر حال آقای هاشمی پس از فتنه 88 بر اساس معیار و خط کشی که امام جامعه تعیین و بر پایه آن اتمام حجت کردند حاضر نشد آن معیار را مد نظر قرار دهد و پشت مقام معظم رهبری بایستد بر این اساس ایشان مردود فتنه 88 هستند.

 وی پاسخ به این سوال که مقام معظم رهبری سال گذشته یعنی سه سال بعد از وقایع سال 88 ریاست هاشمی رفسنجانی بر مجمع تشخیص مصلحت نظام را تمدید کردند و آیا این به معنای آن نیست که ایشان از نظر مقام معظم رهبری در فهرست خواص مردود نمی گنجد نیز گفت: اصلا این تمدید مسوولیت چنین معنایی را ندارد. مقام معظم رهبری به هر حال با وجود آنکه آقای هاشمی مردود آزمون 88 شده اند حاضر می شود یک پست و مسوولیتی به ایشان واگذار کند اما این به معنای آن نیست که ایشان صلاحیت داشته باشند که بتواند پست و مسوولیت خطیر ریاست جمهوری را بر عهده بگیرد.

 این نمانیده امضا کننده نامه درخواست رد صلاحیت هاشمی افزود: ریاست جمهوری مسوولیت خطیری است به خصوص در شرایط کنونی که کشور در آن قرار دارد و هر کسی صلاحیت آن را ندارد که این مسوولیت را بر عهده بگیرد.

 وی ادامه داد: آقای هاشمی هم با سابقه دو دوره ریاست مجلس و دو دوره ریاست جمهوری کارنامه قابل قبولی از خود به جا نگذاشته اند که بر اساس آن بشود یک بار دیگر به ایشان اعتماد کرد و سکان هدایت قوه مجریه را به ایشان سپرد.

 حاجی دلیگانی تصریح کرد: همچنین پس از پایان دوره ریاست جمهوری آقای هاشمی، ایشان 16 سال عملا مسوولیت اجرایی قابل توجه ای بر عهده نداشته اند که بتواند قابلیت خود را برای بر عهده گرفتن مسوولیت ریاست جمهوری اثبات کند ضمن آنکه سن ایشان هم آنقدر بالا رفته است که نتواند از پس چنین مسوولیتی بر آید.

 نماینده شاهین شهر در ادامه گفت: جدا از همه نواقصی که آقای هاشمی دارد و بر اساس آن ایشان حائز صلاحیت انتخاب شدن به عنوان رییس جمهوری نیستند یک نقص بزرگتر دیگر هم دارند که بر اساس آن بدون تردید باید روی نام او در انتخابات قلم قرمز کشید و آن تغییر رویکرد و دیدگاه هاشمی است.

 وی افزود: جریان چپ که اکنون به اصلاح طلب معروف شده اند در دوران ریاست جمهوری هاشمی بیشترین انتقادات راعلیه او مطرح می کردند و بدترین فضا سازی ها را علیه او به راه انداختند اما کم کم همین جریان به خصوص پس از فتنه 88 حامی و مدافع هاشمی شد دو هاشمی هم احساس نزدیکی به این جریان کرد.

 این نمانیده امضا کننده نامه درخواست رد صلاحیت هاشمی در خاتمه تاکید کرد: این تغییر نه از جانب اصلاح طلبان است بلکه از جانب هاشمی است که سعی کرده است اطرافیان این گفتمان سیاسی را زیر پر و بال خود بگیرد به طوری که اکنون تمامی مدافعان اصلاحات و جنبش سبز و حامیان میر حسین موسوی و مهدی کروبی از مدافعان هاشمی شده اند.