به بهانه ی اردوی گل های بهشت میمه در خوانسار و گلپایگان

2013-05-06
1022 بازدید

اردوی گلهای بهشت میمه روز گذشته 92/2/15 در مناطق دیدنی و تفریحی خوانسار و گلپایگان برگزار شد – یکی از علمای بزرگ اصفهان وصیت کرده بود که پس ازمرگ ، اموالش را بفروشند و شکلات بخرند و به خادمان مساجد بدهند تا از بچه هایی که برای نماز به مسجد می آیند پذیرایی کنند. سالهاست […]

اردوی گلهای بهشت میمه روز گذشته 92/2/15 در مناطق دیدنی و تفریحی خوانسار و گلپایگان برگزار شد

استخر

– یکی از علمای بزرگ اصفهان وصیت کرده بود که پس ازمرگ ، اموالش را بفروشند و شکلات بخرند و به خادمان مساجد بدهند تا از بچه هایی که برای نماز به مسجد می آیند پذیرایی کنند. سالهاست که جمعی از چهره های فرهنگی شهر دغدغه ی حضور با نشاط و پرانگیزه ی جوانان را در مساجد دارند و به لطف حضور این چهره های فرهنگی  ، اقبال دانش آموزان مقاطع مختلف  میمه به نمازهای جماعت مساجد در خور توجه بوده است.

golha (1)

گلستان کوه (لاله های واژگون) خوانسار

چند سال قبل طرح گلهای بهشت با همکاری برخی نهادها و محوریت کانون تربیتی شهید دستغیب میمه در برخی از مساجد به اجرا درآمد و بموجب این طرح دانش آموزان شرکت کننده در نمازهای مساجد مورد تشویق قرار گرفتند و اردوهای تفریحی برای آنان در نظر گرفته شد و غالبا همان گلهای بهشت دیروز از مسجدی های پروپا قرص امروز هستند.  مسیر زندگی آدم ها را بویژه در دوران کودکی و نوجوانی که دوره ی شکل پذیری شخصیت است ، یک رویداد و اتفاق ساده تعیین می کند ، یک دوست خوب ، یک معلم با شخصیت  و یک نگاه محبت آمیز .

golha (2)

امروزه و بویژه با تهاجم باور شکن و بنیان برانداز فرهنگی که همه ی زیربناهای تربیتی و اعتقادی نسل جوان را نشانه رفته است ، یکی از دغدغه های خانواده ها ،  تربیت درست فرزندان است . اغلب پدر و مادرها شرایط اجتماعی این روزها را تهدیدی برای بچه هایشان می دانند و با همه ی وجود دوست دارند بچه هایشان با گرایش به مسجد و برنامه های معنوی آن ضامنی برای حفظ سلامت خود داشته باشند. متولیان و خادمین مساجد ، نمازگزاران و ائمه ی جماعات در خصوص علاقمند کردن بچه ها به مساجد گرچه با تفاوت ، ولی وظایفی  را بر عهده دارند.

golha (3)

یک رویداد ساده ی تعیین کننده ی سرنوشت یک نوجوان  و دینی یا غیر دینی شدن او می تواند برخورد گرم و محبت آمیز امام جماعت  ، خوش و بش صمیمانه ی خادم ، فضای عاطفی و گرم و صمیمی مسجد و عوامل دیگری از همین دست  باشد . خادمین و متولیان و امامان جماعت  و میکروفون داران  و مسئولان کانونهای فرهنگی مساجد باید بهره هایی از روانشناسی  کودک و نوجوان داشته باشند و اقتضائات سنی نمازگزاران جوان مساجد را بدانند .

golha (6)

چشمه خوانسار

معمرین و محترمین و پیشکسوتان مساجد می دانند که تحمل رفتار کودکانه ی پر شور و نشاط این عزیزان بهای بهشتی شدن و قرار گرفتن آنان در صراط مستقیم را دارد و مادامی که جامعه در آینده از خیر و صلاح تجلیات رفتار این چهره های ایمانی برخوردار است همه ی کسانی که مسبب تربیت دینی این شخصیت ها بوده اند در ثواب اعمال آنان ماجور خواهند بود. به امید آنکه با وسعت دید ، سعه ی صدر و علو همت  قدر داشته هایمان را بدانیم  و بوجود جوانانی مسجدی و مربیان و مدیرانی متدین  ، مهربان  و با فضیلت ببالیم .

golha (7)

زیارت هفده تن گلپایگان

golha (5)

شهربازی خوانسار

 

golha (4)
golha (8)

اقامه نماز جماعت

golha (9) golha (10) golha (11) golha (12)

صرف ناهار

golha (13)

ذکر توسل در جوار حرم امامزاده ۱۷تن

golha (14) golha (15)